Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.
Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

tisdag 21 juli 2015

Dag 19, 202km tot:3377km Stockevik-Åmål

En god natts sömn, ordentlig frukost sedan försökte jag vänta ut regnet ett tag men det ville inte ge sig så det var bara att trampa iväg ändå. Jag har ingen Sverigekarta med mig så tanken var att köra googlemaps cykelförslag till Stockholm men det kändes förvirrat redan när jag kom till Stenugnsund. Mobilen som jag hade i fickan blev fuktskadad efter ca en timme så då hade jag ingen hjälp av den heller och fick köra på känn. Hittade gamla E6an som var riktigt trevlig att cykla på och den tog mig till Uddevalla där det var dags för lunch. Då hade telefonen vaknat till liv igen men backaknappen fungerar fortfarande inte så man får stänga av den varje gång man måste backa. 44an till Trollhättan verkade som ett bra alternativ men visade sig vara motorväg genom stan så där fick jag ju inte köra. Fick tag på en stadskartan på ett hotell och kunde med hjälp av den hitta 272an istället. Visade sig vara ett bra alternativ, inte så mycket bilar och jag kunde senare svänga av mot Åmål och jag har nu satt kurs mot Karlstad så jag är på väg åt rätt håll även om det inte blev den vägen som var tänkt. Regnet slutade på eftermiddagen och har tom haft lite sol på kvällen. Tältar i skogen vid en radiomast. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar