Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.
Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

fredag 3 juli 2015

Dag 1, 175km tot:175km Tromsö-Elvevoll

Sov morgon idag igen och sedan grundade jag med en ordentlig frukost med både ägg och gröt. Packade ihop det lilla jag har och rullade iväg vid 12 snåret. Tog södra vägen på Kvaløya och hade fin medvind hela vägen till färjan. Vi var totalt 7 touringcyklister som åkte med färjan, mest norrmän men även en holländare. Han hade aldrig sett nån med så lite packning som jag har och jag har sett någon med så mycket packning som han hade. Men så var min snitthastighet mer än dubbelt så hög också. Solsken nästan hela dagen. När jag kom över till Senja följde jag tipset jag fick om att ta omvägen till Husøy. Två tunnlar och massa höjdmeter så var jag där och det var helt klart värt det. En liten ö proppfull med hus i en fjord med coola berg runt om. Tung stigning upp igen men så kunde man rulla upp i 75km/h i följande nedförsbacke. Blev hamburgarmiddag på en mack, får ta det som dyker upp för jag har inget kök med mig. Sover i en sluttning med utsikt mot havet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar