Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.
Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

tisdag 7 juli 2015

Dag 5, 199km tot:1008km Kilboghavn-Skomo

Vaknade strax före 9 av att solen värmde på puppan, låg kvar och läste ett kapitel i boken innan jag trampade iväg. Nån mil senare kände jag doften av nybakat bröd och det blev frukost på en Coop-butik. När jag kom till Nesna var det lite väntetid innan färjan skulle gå så det passade ju bra att få sig en hamburgertallrik till lunch. Hade sällskap med en trevlig schweizare på färjan, han cyklade också söderut men skulle hinna med 3 månader cykling på Island innan han skulle hem igen. Blev tre färjor idag och två av dom tajmade jag  perfekt så det var bara att rulla på. De flesta färjor har en liten servering så man kan passa på att äta om det är en längre tur, blev 3 våfflor till middag på en av dem. Blev resans första regnskur på kvällen och det passade bara bra för inatt sover jag i en stuga på en camping. Passade på att tvätta cykelkläder och få en efterlängtad dusch. 



1 kommentar:

  1. Vilken lyx :-) men det är du värd. Kram från mamma

    SvaraRadera