Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.
Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

söndag 12 juli 2015

Dag 10, 211km tot:1987km Geiranger-Hafslo

Regnig natt och dessvärre så viker sig mitt lilla tält på ett sätt så att massa vatten hade kommit in genom dragkedjan och blött ner alla mina cykelkläder. Kramade ur det värsta och var snabb med att komma iväg. Som tur var så hade jag ca 200 höjdmeter kvar av stigningen från Geiranger så jag fick upp värmen snabbt och kläderna torkar upp förvånansvärt snabbt när man har dom på sig. Har varit en gråmulen dag med lite skurar. Prickade in två schyssta vägkrogar idag så det har blivit både köttbullar och älgburgare. Fina vägar även idag bl.a. Sognefjellsvegen. Lång svag stigning i en fin dal längs en bäck sedan ett långt parti uppe på högfjället, högsta passet var 1400 möh. Väldigt mycket snö ligger kvar (såg både längd- och turskidåkare och snöskotrar) men dom säger att snösmältningen ligger en månad efter också. På kvällen kom jag ner till Lustrafjorden som jag följde ett par mil. Ibland när dom bygger tunnlar så behåller dom den gamla vägen som cykel- och gångbana. 




2 kommentarer:

  1. Härligt! Hoppas du får lite mer värme och mindre regn framöver. Gillar hur du blev nöjd över vikningen på kartan, ibland är det de små sakerna som glädjer!
    Hälsningar Linn

    SvaraRadera
  2. Eller hur det är det fina med att vara på tur man kräver inte så mycket för att bli glad. Som idag hade dom stolar på macken där jag lunchar, inte illa att slippa stå.

    SvaraRadera