Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.
Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

fredag 24 juli 2015

Dag 22, 91km tot:3802km Irsta-Sollentuna

Ettåringen i huset sov rekordlänge så vi fick alla sovmorgon till kl 9. Åt en ordentlig frukost och plockade en näve med körsbär från körsbärsträdet innan jag trampade iväg i solskenet. Vet inte om det var hemlängtan eller medvind men idag gick det riktigt fort, 33,2 km/h i snitt. Mellan Enköping och Bålsta märkte jag att bakdäcket började bli tomt på luft. Visade sig vara den gamla lagningen som inte höll tät, jag har lite dålig erfarenhet av självhäftande lagningslappar. Stoppade i reservslangen istället och kunde cykla vidare. I Bålsta blev det en sista hamburgertallrik på Sibylla. Där träffade jag en annan svensk touringcyklist som också var på väg hemåt. Sista biten gick problemfritt på välbekanta vägar. Känns bra att vara hemma igen och ska bli skoj att börja jobba igen nästa vecka. 



5 kommentarer:

  1. Välkommen hem!
    Grymt bra jobbat bror :-) ses snart! /Maja

    SvaraRadera
  2. Imponerande Mange! Jag ska erkänna att jag var lite skeptisk när du satt här hemma hos oss med en Norgekarta och sa att du hade ca 25 dagar på dig och ville cykla det mesta av Norges kust... Att du dessutom slänger in en liten avstickare till Danmark gör det inte mindre imponerande. Du är kung!

    SvaraRadera
  3. Härligt jobbat! Alltid lika kul att följa dig �� /Malin U

    SvaraRadera
  4. Tack alla! Kul att ni följer bloggen!

    SvaraRadera
  5. Vilken spännande tur, Magnus! Vi har, som vanligt, följt äventyrsbloggen och är altid lika imponerade! Tack för spännande läsning! Siv och Thomas

    SvaraRadera