Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.
Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

måndag 20 juli 2015

Dag 17, 134km tot:3118km Söderom Fredrikshavn-Sverige Kungälv

Solig fin morgon så frukostmackorna blev ute i solen. Jag hade ju bara färjan att passa idag så jag började med att cykla söderut för att utforska Danmark lite mera. Nere i Hals kändes det lagom att vända och ta en förmiddagsfika när klockan var 11. Jag gick till den ända restaurangen som såg öppen ut men det var tydligen för tidigt för varm mat, dom hade bara glass och sprit än så länge. Då gick jag till pølsevagnen istället för att få mig en korv men dom tog inte kort så det var bara att ge upp och cykla norrut istället. Nu blev det medvind istället så det gick lätt tillbaka samma väg. I Sæby bestämde jag mig för att satsa på lunch och dom hade ett dagenserbjudande så det blev riktigt billigt och liveband hade dom också. Dessvärre blev kl 16 färjan inställd men jag fick plats på kl 20 färjan istället så det var ingen katastrof. Blev ju lite sent att komma till Göteborg vid 23.30 och hitta ut ur stan i regn och mörker men tack vare bra skyltade cykelbanor tog jag mig till Kungälv och sover i en slänt bredvid en pendlarparkering. 



2 kommentarer:

  1. Hemma i Sverige då, grymt jobbat Mange!
    På så kort tid oxå, du hinner ju cykla upp hit och plocka upp din väska 😜
    Vi ses om ca 1 månad

    SvaraRadera
  2. Tack! Nu är det bara vägen till Stockholm kvar men det känns skönt med lite kortare etapper nu, det var rätt tungt med alla backar i Norge. Ses om ett tag!

    SvaraRadera