Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.
Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

tisdag 14 juli 2015

Dag 12, 201km tot:2406km Lofthus-Tveit

Tältade på en liten rastplats inatt och det var fyra husbilar där också. Direkt när jag började krypa ur puppan på morgonen kom en kvinna med en mugg varmt te, riktigt bra start på dagen. Mulet utan regn hela dagen och lagom varmt=armvärmare, vindväst, bara ben och skoöverdrag. Försöker följa dom vägar som är markerade som turistvägar och ska vara fina. Idag var väg 520 dagens höjdpunkt, först en bitvis brant stigning med flertal serpor sedan en lång passage på snötäckt fjäll. Fanns inte mycket längs vägen och jag möte inte många bilar heller. Alla snöbilder finns på diditalkameran så dom får jag lägga upp när jag kommer hem. Ryktet säger att det är svårt att få tag på bra pizzor i Norge men idag åt jag en riktigt god med parmaskinka och ruccola i Sauda. Tunnlar har man ju åkt igenom ett stort antal och ibland är belysningen riktigt dålig men här nere har dom snålat in helt på belysningen. Åkte igenom en 650 m lång tunnel utan belysning idag och det blir bra mörkt vill jag lova, mina små lampor gör att jag syns men dom lyser inte upp mycket. 




3 kommentarer:

  1. Allt OK? Läser om en tunnelbrand i västra norge. Kör försiktigt! /Johan

    SvaraRadera
  2. Allt OK? Läser om en tunnelbrand i västra norge. Kör försiktigt! /Johan

    SvaraRadera
  3. Jo då allt under kontroll. Branden var tydligen långt västerut där jag inte ens cyklade. Lätt dock läskigt med en exploderande tankbil.

    SvaraRadera