Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.
Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

lördag 11 juli 2015

Dag 9, 162km tot:1776km Molde-Geiranger

En strålande dag. Vaknade till blå himmel på campingen och solen har hålt i sig större delen av dagen. Killen i granntältet skulle cykla ett mountainbikelopp i Molde idag. Tunneln som var avstängd igår var öppen idag men det visade sig att det var cykelförbud där. Men att jag ska cykla en omväg på 5 mil för att det är cykelförbud i en 2,7 km lång tunnel det kan dom glömma. Det gick ju bra och vid färjan lite senare träffade jag en norsk cyklist som skulle kolla på triathlon i Åndalsnes så vi slog följe ett par mil. Sedan gjorde jag en kort avstickare för att spana in Trollväggen, såg mindre ut än jag hade trott men man var ju en bit ifrån också. Sedan blev det till att kämpa sig upp för Trollstigen med de sista eftersläntrarna i triathlontävlingen. Ner på andra sidan gick desto lättare, jämn ganska svag lutning utan massa skarpa svängar. Sedan dax för en färjetur och middag på andra sidan. Nästa stigning började direkt och sedan blev det många serpentiner ner Geiranger, låg riktigt fint nere vid fjorden. Sedan var det bara på nästa klättring igen, har passerat 800 höjdmetersskylten, tror inte det är jättelångt kvar till toppen men nu är jag trött och ska sova. 





4 kommentarer:

  1. Bra jobbat Mange!! Ser för mig hur du förnedrade några trialeheter när kom och cykla om de med din pakethållare med packning.

    Jag tror du måste äta lite mer, du ser tunn ut på bilden. Drick lite vispgrädde till frukost!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe jo kändes lite pinsamt att köra om dom och sedan ta lite bilder och sedan köra om dom igen :)

      Kanske borde prova vispgrädden, jag kör annars med jordnötter+majonäs direkt ur tuben, passar faktiskt riktigt bra ihop.

      Radera
  2. Haha, lät sådär med den blandningen men håller med Rickard ät så mycket du kan.
    Nästa gång vill jag följa med på ett äventyr och testa dina matvanor :-)
    Vi kanske kan cykla till landet, lagom start ;-) Kram Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cykla till landet låter ju perfekt, då får vi ju en anledning att laga din cykel också. ;)

      Radera