Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.
Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

söndag 5 juli 2015

Dag 3, 222km tot:601km Myrlandsfjorden-Å

Solsken nästan hela dagen men fortfarande kalla Atlantvindar som kyler, kunde iaf köra utan armvärmare en timme mitt på dagen. Inga färjor idag men en hel del tunnlar varav 2 gick under vatten. Lofoten är helt klart sevärt, åk hit så får ni se. Gjorde 2 avstickare en till Eggum och en till Unstad. Luktar fisk lite här och var längs vägen och det beror på att massa fisk hänger på tork, ibland bara kroppar ibland bara huven. Tänkte bjuda på en jag mötte Lassie historia från Unstad. Jag bad en kille ta en bild på mig och cykeln och han visade sig vara kompis till producenten av den ascoola surffilmen Nordfor Sola. Dom hade bott i en buss tillsammans i Unstad året innan filmen gjordes. 






2 kommentarer:

  1. Men var är du, han skull ju ta en bild på dig och cykeln? Allt annat verkar funka iaf. Ha det så bra och kram från mamma :-)

    SvaraRadera
  2. Den bilden finns på digitalkameran. Alla bloggbilder tas med mobilen som mest ligger nedpackad och avstängd. Framtida planen är att ta alla bilder med mobilen men då måste jag skaffa en vattentålig först.

    SvaraRadera