Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.
Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

fredag 10 juli 2015

Dag 8, 192km tot:1614km Kjøra-Molde

Regnade hela natten och fortsatte hela förmiddagen. Cykelkläderna var blöta från kvällsregnet igår så nu fick man den där morgonen man hade hoppats slippa när man tar på blöta kläder och ska få upp värmen. Började tyvärr med en lång nedförsbacke så fartvinden gjorde det ännu kallare, kändes som ett hjul hade blivit skevt men det var bara jag som skakade. 10 minuter senare hade jag fått upp värmen igen och då gör inte regnet så mycket, så länge man cyklar håller man sig varm. Cyklade stor del av dagen på E39, var inte alls så mycket bilar och det kändes inte värt med några stora omvägar när sikten var så dålig. Blev en färja idag också och ena bilden visar den klassiska rätten våffla med brunost som man kan köpa överallt. På eftermiddagen slutade regnet och har varit uppehåll sedan dess. Jag passade på att ta långlunch för att torka sovsäcken som blivit blöt under natten. Har börjat skymta höga berg i horisonten, gissar att Trollstigen jag ska ta passerar där någonstans. Tältar på en camping i Molde inatt, undervattentunneln jag ska ta var avstängd till imorgon och det är så svårt att hitta fricamping i tätort. Skönt med varmdusch var det. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar