Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.
Tänkte ta en cykeltur i Norge. Flyger upp till Tromsö och cyklar söderut med racerhojen.

lördag 18 juli 2015

Dag 15, 113km tot:2858km Lindesnes fyr-Danmark, Hirtshals

Vaknade till en fin morgon på min klippa. Har varit fint hela dagen bara lite slöjmoln som dragit förbi. Dagens mål var att ta sig till Kristiansand och hitta Biltema. Jag lyckades också, blev en hel del cykelvägar inne i tätorten och så fick jag fuska lite med GPSen på mobilen. Som tur var hade dom kvar samma modell av pakethållare så jag kunde köpa en ny och byta bara den trasiga delen. Firade framgången med en stor lunch på Burger King, så stor att en annan gäst frågade om jag inte får håll när jag äter så mycket. Under lunchen klurade jag vidare på vilken väg jag skulle cykla hem. Hade kunnat cykla 25 mil till i Norge och sedan ta en färja till Strömstad, men i sista stund ändrade jag mig och tog färjan från Kristiansand till Hirtshals i Danmark istället. Så nu blir det 2 dagar cykling här och sedan ny färja till Göteborg och vidare hemåt därifrån. Jag gillar chokladmjölk, har nog druckit ca en halvliter om dagen på denna tur och idag var första gången jag kollade på botten på förpackningen. Kolla bilden men jag tolkar det som att svenskar är lite smartare än norrmän. 




3 kommentarer:

  1. Blev visst för dålig kvalité på bilden när jag la upp den men det står iaf: Kanskje smartere å åpne kartongen i motsatt ende?

    SvaraRadera
  2. Starkt jobbat Mange, du pinnar ju pa bra trots de dar spagettivaderna... ;) Skont att hora att du far i dig din chokladmjolk, jag vet ju hur du kan bli annars... Och harligt att se du far till kartvikningarna, det kan ju radda den samsta av dagar haha! Vad sager du om puppa vs enmanstalt da, kan man fa en utvardering nu nar du har gjort nagra natter i puppan? Sol och medvind hela vagen hem nu! /Jonas

    SvaraRadera
  3. Vadå spaghettivader jag har ju t.o.m. blivit tvungen att skaffa pedalförlängare för att dom inte ska slå i cykeln ;) Kartvikningar är ju egentligen din specialitet men jag gör var jag kan för att komma upp i samma nivå. Tycker puppan har fungerat bra, går ju snabbt att rulla ut, och lagar man ingen mat behöver man inte tält, kräver mindre yta så det är lätt att hita en plats även i en tät skog. Fast jag tror att det blev lite mer kondensfukt på sovsäcken än om man hade haft ett tält iom att duken ligger emot hela tiden och så väger den ju lite mer än dagens lättviktstält.

    SvaraRadera